Team Zorginnovatie heeft een demonstratie gegeven op locatie Het Molenschaer in Strijen. Eén van de producten die uitgetest werden door onze cliënten was de Occulus Go VR-bril. Mark, een groot fan van Max Verstappen, heeft hier heel enthousiast gebruik van gemaakt. Even was hij zelf Max Verstappen toen hij digitaal achter het stuur kroop van een RedBull F1 auto.

Team Zorginnovatie heeft een demonstratie gegeven op AC Het Molenschaer. Medewerkers kregen uitleg en cliënten konden allerlei innovatieve producten uittesten. Eén van die cliënten is Mark. Mark krijgt dagbesteding op Het Molenschaer en is een groot fan van Max Verstappen. Het toeval wil dat in die periode Jumbo Dordrecht een actie had, waarbij een kartonnen Max Verstappen reclamebord te winnen was. Een van de leden van het innovatieteam sprak hierover met een collega, die gelijk riep: ‘O, dat is iets voor Mark! Hij is echt fan van Max Verstappen!!!’ Besloten werd dan ook om voor Mark mee te doen met de actie. En we wonnen het prachtige kartonnen bord van Max, met reclame van de RedBull Racingdays. Als verrassing ging dat bord dus mee naar Strijen.

Digitaal racen met VR-bril

De innovatie demonstratie werd gegeven in de groep van Mark. Hierbij was Mark uiteraard aanwezig, gekleed in een sportief RedBull vestje. Dat kon niet missen! Hij vertelde trots over de F1 racespullen van Max en Redbull die hij spaart. Een van de producten die gedemonstreerd werden, was de VR-bril. Mark bleek enthousiast over het uitproberen van die bril. Hij wilde nu (digitaal) zelf achter het stuur kruipen en racen in de F1 wagen van Max! En dat gebeurde dan ook. Hij herkende de circuits van televisie en genoot van het uitzicht vanuit de racewagen. Hij vond het geweldig. En na Mark wilde zijn groepsgenoten de bril ook wel uittesten. Zij waren net zo enthousiast.

Google Home hub

Terwijl zijn groepsgenoten de VR bril testten, gaven we Mark de Google Home hub. Ook deze kende hij al, hij heeft er één op zijn kamer staan! Hangend over de tafel vroeg Mark enthousiast aan Google wat de woonplaats van Max Verstappen is en die van zijn moeder, wanneer de volgende race gepland was etc. De antwoorden kwamen snel, maar dat wist Mark ook door de ervaring zijn eigen Google Home hub.

Cadeau voor Mark

Voor Mark hadden we aan het einde van de middag nog een verrassing. Na zijn belevenissen op de digitale snelwegen en met de Google Home hub vertelden we hem dat we iets voor hem meegenomen hadden. Iets dat goed bij zijn Formule 1 verzameling zou passen. Het lag achter in de auto en Mark bood aan mee te lopen. Voor we het wisten had hij zijn schoenen aan en liep hij mee naar buiten. Toen hij het kartonnen bord van Max Verstappen zag, was hij heel blij. Hij kon niet wachten om het bij zijn verzameling te zetten. We maakten een mooie foto samen als aandenken. Uiteraard hebben we die ook naar Jumbo gestuurd, om te laten zien dat het reclamebord goed terecht is gekomen!

Team Zorginnovatie
 

Gemiva Zorginnovatie

Gemiva Zorginnovatie stimuleert innovatie en gebruik van nieuwe technologie in de zorg binnen Gemiva-SVG groep. Zij zoekt naar nieuwe mogelijkheden voor het oplossen van zorgvragen en deelt landelijke informatie over bruikbare innovaties en nieuwe technologie binnen de organisatie. Afgelopen zomer hebben alle locaties een VR-bril ontvangen om cliënten en medewerkers op een laagdrempelige en leuke manier kennis te laten maken met innovatie. Het gebruik van de VR-bril kan cliënten plezier brengen en pijn, angst en stress verlichten doordat ze in 3D om zich heen kunnen kijken en even in een andere wereld zijn. Het helpt hen bijvoorbeeld om te ontspannen, als afleiding bij vaccineren of als voorbereiding op een eerste bezoek aan de tandarts. De reacties waren zeer positief. Het verhaal van Mark is hier een mooi voorbeeld van.  

 
Max-verstappen.jpg
VR-bril-5-(1).jpg