Inloggen
Deel deze pagina

Eline heeft een beperking en ontwikkelt bij Start! samen met andere jongeren haar talenten en vaardigheden. Om Eline hierbij te helpen heeft Start! samenwerking gezocht met IN2, een project vanuit Hogeschool Leiden.

Hieruit is het eerste Portfolio met daarin een positief zelf-assessment ontwikkelt. Maandag 11 september had Eline de eer het eerste Portfolio in ontvangst te nemen.
 
Paarse ballonnen, een paarse taart en een paars portfolio. De lievelingskleur van Eline is duidelijk, en de studenten van IN2 hebben erg hun best gedaan er een mooi feestje voor Eline van te maken.
Martijn Beinema, student toegepaste psychologie, nam het assessment af bij  Eline en stelde het portfolio samen. Mart van den Berg, vader Eline: “Dit is echt een unieke samenwerking . Toen onze dochter van school kwam vonden wij het zonde als ze zich niet zou doorontwikkelen. We waren dan ook meteen heel enthousiast toen we van project Start! hoorden. Wat IN2 nu bij Eline heeft gedaan, moeten ze voor veel meer mensen doen. Met zo’n uitgebreid portfolio weten bedrijven die iemand in dienst willen nemen in het kader van de participatiewet meteen wat iemand wel of niet kan. En Start! kan dan weer helpen bij deze doelgroep extra vaardigheden aan te leren. Kortom, ik ben echt erg enthousiast.”

IN2
IN2 is een initiatief van de Hogeschool Leiden en wordt gerund door studenten. Het bedrijf heeft als doel de arbeidsinclusie te vergroten in Leiden en omgeving. IN2 wil ervoor zorgen dat diegene die nu worden vergeten of die zich vergeten voelen in de maatschappij er weer toe doen. Door deze mensen hun eigen kracht in te laten zien en door samen te kijken naar oplossingen, in plaats van problemen, proberen wij hen hun plaats te laten vinden in onze maatschappij.  Ook staat eigen regie en participatie centraal in de hulp die geboden wordt.

Start!
Thessa Buntsma, projectleider Start!: “Start! is opgericht  voor jongeren tussen de 16 en 24 jaar met een Wmo of Wlz- indicatie. Start! helpt hen bij het ontwikkelen van werknemersvaardigheden en hun talenten. Ze nemen deel aan dit project naast hun betaalde baan, begeleid werk of dagbesteding. We leren ze bijvoorbeeld iets vragen op hun werk als ze het niet weten, het durven aangeven als zij iets niet leuk vinden en voor zichzelf op te komen.”

Gerelateerde Projecten: