Gemeente Den Haag en de organisatie van de Special Olympics hebben besloten om het logo voor Special Olympics 2020 te laten ontwerpen door mensen met een beperking, in de vorm van een ontwerpwedstrijd. De mensen van werk- en trainingscentrum Het Vizier houden wel van een uitdaging en besloten mee te doen.

Met een groep cliënten hebben zij een woordweb gemaakt en zijn ze gaan brainstormen over welke elementen er in het logo moeten zitten. Na de brainstormsessie zijn er een paar punten uit gepakt die ze kunnen vormgeven en die passen bij het evenement. Een begeleider van Het Vizier heeft een schets gemaakt die vervolgens door cliënt Niek van Slingerland is gedigitaliseerd en vormgegeven. Uiteindelijk hebben meerdere cliënten een bijdrage geleverd aan het eindresultaat.

Na een spannende periode van wachten heeft Het Vizier te horen gekregen dat hun logo in de top 3 is beland! Met de 3 gekozen logo’s gaat een professioneel reclamebureau aan de slag om de puntjes op de i te zetten. De vormgevers van Het Vizier krijgen op 26 juni 2018 tijdens de Volvo Ocean Race te horen welk logo uiteindelijk het beeldmerk van de Special Olympics 2018 wordt. Niek zou het leuk vinden als Het Vizier wint, maar het feit dat het logo in de top 3 zit, vindt hij al ontzettend gaaf!

Haaglanden en Bollenstreek