Met de code die iedereen die in het primair proces werkt heeft ontvangen, kan zoals jullie weten een afspraak gepland worden bij de GGD voor een prikafspraak. Als je je met de code aanmeldt kom je in de wachtrij te staan. De GGD stuurt je vervolgens maximaal twee weken na je aanmelding een bericht (sms/e-mail) dat je een vaccinatieafspraak kunt inplannen. In het bericht dat je dan ontvangt staat dan meer over het plannen van een afspraak die je via het online portaal kunt maken.

In de afgelopen periode is onduidelijkheid ontstaan omdat een aantal medewerkers verwachtten direct na hun aanmelding een bericht te krijgen van de GGD. Zo kan het voorkomen dat als je je tussen 9 en 15 december hebt aangemeld bij www.wachtrijbooster.nl en 45 jaar of jonger bent, je niet binnen de eerder aangegeven twee weken bent uitgenodigd. Dit komt doordat de GGD uitnodigt van oud naar jong.

Dit alles geeft onrust. Om die onrust weg te nemen heeft de GGD aan iedereen een bericht gestuurd die in de wachtrij staat om zo te bevestigen dat de aanmelding gelukt is.    

De GGD geeft aan dat verwachte planning is dat alle zorgmedewerkers van 18 jaar of ouder vóór 1 januari aanstaande zijn uitgenodigd. Iedere zorgmedewerker wordt daarmee eerder opgeroepen dan via de reguliere oproepen op geboortejaar.

De oproep van de GGD is ook om als je een afspraak plant dit online te doen, het is niet mogelijk een afspraak te plannen via het callcenter.

Wanneer er vragen zijn met betrekking tot de unieke codes, wachtrij of verificatie kun je contact opnemen met support@wachtrijbooster.nl

Voor overige vragen over de boostervaccinatie kun je contact opnemen met support.lcc@rivm.nl.