Franzis werkt als receptioniste op het Servicecentrum in Gouda.

"Je moet heel veel weten van de organisatie"

Sinds 2008 werk ik met veel plezier aan de receptie op het Servicecentrum in Gouda. Wij werken hier samen met 3 receptionistes. Links van mij zit mijn nieuwe collega Jacky van der Sluys. Ik ben haar hier aan het inwerken want zij vervangt Bernadette die na 21 jaar bij Gemiva met prepensioen is. Wij werken allebei 2 dagen in de week. Karin Huizer werkt hier 1 dag in de week en valt tevens in bij vakanties en ziekte. 

Het is een veelzijdige baan. Wij bedienen de telefooncentrale en krijgen veel verschillende vragen. Soms is het een simpele vraag zoals: is het zwembad in Ommoord geopend? Wij krijgen ook ingewikkelde vragen en dan moeten we proberen om de juiste weg/persoon te vinden die dit kan beantwoorden. Je moet heel veel weten van de organisatie en is het soms een zoektocht maar dat maakt het ook weer heel afwisselend. 

Tevens verwerken we de binnenkomende post, ontvangen bezoekers en hebben daarnaast diverse administratieve taken. Ook hebben we veel contact met cliënten die o.a. post komen halen/brengen of een lekker kopje koffie of thee (met een koekje)  komen rondbrengen. Zij maken vaak even een praatje en dit is altijd heel gezellig!