Ben je bezorgd over iets dat met Gemiva-SVG Groep te maken heeft? Heb je een klacht over de ondersteuning die je krijgt? Of ben je boos over een besluit dat genomen is? Dan is het goed dat eerst te bespreken met je persoonlijk begeleider of locatiemanager.

Wat is jouw vraag, zorg of klacht?

Soms kan of wil je er niet over praten met je begeleider of met familie. Dan kun je bij een vertrouwenspersoon terecht met jouw vraag, zorg of klacht. Deze vertrouwenspersoon kijkt samen met jou wat er precies aan de hand is. En wat er aan te doen is om het op te lossen. 

Een gesprek in vertrouwen

Alles wat jij deelt met de vertrouwenspersoon blijft onder jullie. Dit wordt niet gedeeld met anderen. Dus ook niet met jouw begeleider of familie. Het kan alleen gedeeld worden met anderen, als jij daar duidelijk toestemming voor geeft. De vertrouwenspersoon is er voor jou. Zij ondersteunt jou zonder partij te kiezen. 

Naar de oplossing

Jij als cliënt neemt zelf de stappen naar de oplossing, eventueel samen met jouw vertegenwoordiger. De vertrouwenspersoon ondersteunt je daarbij. Ook kan zij meegaan naar een moeilijk gesprek, als jou dat helpt. Daarnaast kan zij jou informeren over de rechten die je hebt. En ze kan advies geven over hoe je om kunt gaan met jouw vraag, zorg of klacht. De vertrouwenspersoon behandelt zelf geen klachten. Dat doet de klachtenfunctionaris en klachtencommissie wel. 

Bekijk wie de vertrouwenspersonen voor cliënten zijn. (informatie volgt)